Lepiej CZĘŚCIEJ I KRÓCEJ, niż raz a dłużej.

Nie chodzi tu rzecz jasna o tą czynność o której myślisz, chodź de facto „porozmawiamy” dziś o aktywności fizycznej lub jej braku oraz jakie profity możesz dzięki temu zyskać.

Biorąc pod uwagę ostatnie 2 lata możemy śmiało powiedzieć, że większość populacji w Polsce czy to na świecie pogorszyło swój stan zdrowia niż go poprawiło.

Niewątpliwie ma na to wpływ praca biurowa czy to home office, który przykuł wiele osób do biurka.

Jest oczywiście wiele korzyści związanych z pracą z domu jak np: zwiększenie produktywności o 22% czy więcej czasu na spędzenie z rodziną nie tracąc czasu na dojazdy.

Jednak jest też druga strona medalu.

Na zlecenie szwedzkiej firmy Skanska, w 4 krajach europy środkowo-wschodniej (Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech) zlecono badanie na temat zadowolenia pracy w formie home office.

45% badanych zauważa negatywne skutki pracy z domu.

Główne problemy w aspekcie zdrowotnym o którym wspominali to:

  • home office potęguje poczucie osamotnienia oraz wzmaga stany depresyjne
  • home office „rozstraja” i destabilizuje równowagę między życiem prywatnym i zawodowym
  • mniej ruchu w ciągu dnia

My skupimy się a tym ostatnim punkcie. Jeżeli pracujesz zdalnie z domu to pomyśl jak wygląda Twoja praca?

  1. Wstajesz rano, odpalasz kompa by widzieli, że jesteś w pracy.
  2. Idziesz się umyć i szykować śniadanie i do kompa. Jeżeli masz dzieci to zaprowadzasz je do żłobka czy przedszkola.
  3. Następnie siadasz do lapka z kawką i zaczynasz pracować. Call za callem, mnóstwo pracy.
  4. Spoglądasz na zegarek a tu już południe a tu jeszcze nic nie zrobiłeś i nie ruszyłeś się z fotela lub z łóżka.
  5. Zaczyna CIę boleć szyja i plecy od gapienia się w monitor komputera.
  6. Chciałbyś trochę potrenowac ale nie ma kiedy bo zaraz trzeba robić obiad i odebrać dzieci ze szkoły lub załatwić inne sprawy.
  7. Mija popołudnie, nadchodzi wieczór a Ty znów siadasz do kompa i odpisujesz na maila.
  8. I tak na okrągło.
  9. A gdzie tu czas dla siebie i na chwilę ruchu?

Biorąc pod uwagę najnowsze wytyczne WHO każdy z nas powinien MINIMUM 150 min w tygodniu trochę się spocić, by ustrzec się przed różnego rodzaju chorobami związanymi z brakiem ruchu.

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/341120/WHO-EURO-2021-1204-40953-58211-pol.pdf

CO SIĘ DZIEJĘ Z NASZYM CIAŁEM GDY UPRAWIAMY AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ?

  1. Serce zaczyna szybciej bić pompując naszą krew do mięśni z których korzystasz 
  2. Serce to też mięsień więcej jeśli regularnie trenujesz staje się one silniejsze.
  3. Zaczynasz szybciej oddychać przez co Twoje płuca pobierają więcej tlenu transportując je do mięsni, które tego potrzebują.
  4. Jeśli jesteś aktywny fizycznie więcej naczyń włoskowatych rośnie w mięśniach nad którymi pracujesz dzięki czemu masz smukła sylwetke.
  5. Oprócz tego regularny ruch pozytywnie wpływa na układ ruchu, układ nerwowy oraz wydzielanie hormonów.

Regularna aktywność fizyczna może:

  • aż o 35% zmniejszyć ryzyko chorób serca i układu krążenia – pomyśl czy nie jesteś obciążony genetycznie lub czy nie masz nadwagi bo jeżeli tak to nie chcemy Cię straszyć ale nie licz na długie życie
  • Podobnie sprawa ma się z cukrzyca typu 2 – jeśli borykasz się z tym problemem to wiesz, że masz upośledzone działanie insuliny. Aktywność fizyczna pomaga znormalizować jej działanie dzięki czemu będziesz czuł się lepiej.
  • Aktywność fizyczna poprawia pamięć i koncentrację więcej jeśli masz problem ze skupieniem to wyjdź na 20 min spacer. Tak, naprawde tyle wystarczy. 
  • Gdy jesteś aktywny fizycznie twój mózg wytwarza endorfiny, które zmniejszą uczucie bólu co sprawia, że czujemy się lepiej i tryskamy pozytywnymi myślami.
  • Jeżeli masz stresująca pracę to umiarkowana aktywność fizyczna zredukuje twój poziom stresu
  • oraz pozwoli Ci utrzymać ,,zdrową masę ciała” dzięki czemu będziesz zawsze ,,gotowy na trening” 😀 

Znasz już pozytywy aktywność fizycznej. Jeżeli pracujesz siedząc, masz problemy o których wcześniej wspomnieliśmy i masz determinację by coś w tym w końcu zrobić to mamy dla Ciebie pewne rozwiązanie.

Proponujemy Ci 20-30 min codzienny trening, który będzie miał na celu poprawę ogólnej siły, sprawności mobilności oraz przy odpowiednim deficycie kalorycznym będzie powodował spadek wagi.

Uwierzcie nam, że aktywność fizyczna może być naprawdę przyjemna i prosta a uzyskanie zadowalającej formy nie musi wiązać się z rezygnacją z ulubionej czekolady.

Codzienny ruch pozwoli Ci zachować zdrowie na długie lata i omijać lekarzy szerokim łukiem.

Z budowaniem formy jest jak z nauką języka obcego.

Przykład:

Czy lepiej nauczycie się języka obcego ucząc się go 1 raz w tygodniu przez 150 min czy 5 razy w tygodniu po 30 min?

Odpowiedź jest prosta…

Tak samo jest z budowaniem i utrzymaniem formy.

Z racji tego, ze jesteśmy trenerami / nauczycielami naszą misja jest to by robić wszystko by propagować aktywność fizyczną i chcemy by nasi widzowie nie tylko nas oglądali ale czuli się dobrze w swoim ciele.

Jeżeli po obejrzeniu tego materiału uważasz, że jesteś tą osobą która potrzebuję pozytywnego kopa by wstać czasami od biurka i się poruszać a przy tym zadbać o swoje zdrowie to coś dla Ciebie przygotowaliśmy – WYZWANIE 28 DNI FIT Z GOTOWY NA TRENING

NA CZYM BĘDZIE POLEGAŁO WYZWANIE ?

Wyzwanie będzie polegało na codziennych 20-30 minutowych treningach od poniedziałku do piątku.

W soboty i niedzielę będa przygotowane dla Ciebie zadania, które pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel jaki sobie postawisz.

Do treningu będziesz potrzebował:

  • telefonu gdzie będziesz miał dostęp do naszej aplikacji
  • 2m kwadratowych
  • gum oporowych 
  • oraz determinacji by ukończyć nasze wyzwanie!

Przed rozpoczeciem wyzwania dostaniesz od nas maila z całą instrukcja jak się do niego przygotować tak by od poniedziałku zacząć z pełną parą.

Dodatkowo otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy wsparcia gdzie będziesz mógł zadawać pytania lub dzielić się efektami po skończonym wyzwaniu.

Data rozpoczęcia i zakończenia wyzwania nie jest przypadkowa!

Startujemy 26 listopada!!

Jak widzisz 28 dni od rozpoczęcia wyzwania mija dokładnie w wigilię.

24 grudnia będziesz miał do wykonania ostatnie zadanie. pomiary ciała.

Jeżeli każda osoba będzie realizowała program oraz trzymała się założeń to nie ma opcji by nie osiągnęła sukcesu. 

Dla każdej osoby to będzie różny wynik.

Za to w święta będziesz mógł się pochwalić rodzinie i znajomym nową lepsza formą a sukienka, która może chciałaś założyć na imprezę sylwestrową będzie pasowała. 

To jak?

Podejmujesz wyzwanie?!

Zapisz się na newsletter
Ebooki
  • -29% Ebook Gotowy na kettlebell
    Sesje treningowe

    Gotowy na kettlebell

    49.00 
  • -29% Ebook Gotowy na fundamenty
    Sesje treningowe

    Gotowy na fundamenty

    49.00 
Shopping Cart